lørdag 4. april 2015

2015...Jon gir gass 4-april, Heidal-Brumunddal

Jon kom sent hjem fra Danmark igår, men greide ikke å dy seg:-) Sjekket vær og vips sto han på Espesetra påskeaften sammen med Morten Fagerli og andre flykompiser. Att han skulle lande på Mjøsa Ferie og Fritidssenter, det hadde han ikke trodd, ca. 120 KM ble det...GRATULERE... :-)

SITAT FRA JON GRANDE DAHL...

Startet ca. 12.30 fra rampa i Heidal sammen med Morten, ikke all verden til termikk og toppet ut på 1500 moh og stakk. Turen videre nedover var av ymse slag, inversjon på ca. 1400 moh gjorde att jeg ofte sleit lavt. Takk og pris hjalp det godt og være kjent nedover Gudbrandsdalen, var selvfølgelig noen gobobler idag også, gikk opp i 2300 moh, der fraus eg :-(


Etter Øyer ble det liksom bonus for hver boble jeg fikk, klokka tikket fort og sent ble det, men sleit meg fra Øyer til Brumunddal med driftere. Vinden var svak N-V oppe i dalen, men etterhvert ble det mere N-Ø på turen. Siden hentesjåfør ikke var 100% på plass fløy jeg litt krossvind på slutten, hadde kansje gådd noen meter til og lagt ruta mere vestover på slutten.

Etterord: Det og være kjent hjalp meg masse idag, i tillegg tolvmodig, det er en dyd. Over 6 timer i lufta på sliteføre, holde i styrelinene-føre, ja da va eg sliten når eg landa, godsliten :-)

PS: Bilder og logg kommer :-)

Tracklogg: 120,3 KM

Hilsen Jon Grande Dahl. 

1 kommentar: