tirsdag 2. april 2013

Første Team-tur iår for LONGUS, Heidalen med sprek vår-termikk ble valgt...

Endelig fikk vi en etterlengtet Team Longus tur for og teste vår-termikken i Heidal, den funka selv om det var nord-østlig drag i lufta. Vi var et spent og glad gjeng som rigget i full fart og naut utsikten fra Espesetra i fulle drag, ny pers også på Øyvind, 115 km...

Vår trofaste sjåfør, Tove måtte være dummy idag. Ca. litt over tolv dro ho ut, og det gikk til værs i le-boblene. Da var det bare å raske på og komme seg ut.

Eg var nestemann som jumpa ut rundt 12.30, så vidt det sto inn et øyeblikk, mens mye bakvind dominerte. Fikk ei boble til venstre for rampa, uheldigvis. Den var ikke så sterk og driftet ut i dalen, det ble skygge og bakvind på start, de andre sto igjen. Hadde for mye motvind til og prøve meg tilbake til starten, så tok alt eg kunne knipe over dalen, tru eg stakk på litt over 1400moh, det syntes eg var lite.
De andre mista nesten motet når bakvinden kom og varte sinnsykt lenge, Jon og Erik kom seg ut nesten samtidig, Øyvind startet aller sist. Espen Skåre var også med, han kom seg ut sammen med Jon og Eirik. Eg somla no vest for Teigkampen og fikk dagen fineste boble på le, kom til 1900moh som ble maks på meg idag. Satte meg fast vest for Hundorp-Ringebu strekninga på skyggesida av dalen, ja eg blei å rote lavt nokka så inn i granskauen der, ja faktisk helt ordrett også, var nede i 470moh og hadde tatt ut landingshjulene, men sleit meg til Fåvang.

Da måtte jo Eirik, Jon, Espen og Øyvind passere meg i ei sabla høyde, ja dit kom eg aldri. Fløy forbi Kvitfjell i 800moh og burde glidd over på solsida i Fåvang, men av en eller anna grunn ville eg ikke forlate Kvitfjell og den skyggede fjellrekka videre, da ble det bøst for meg på Fåvang, 49km...

Så Jon som hadde vett og gå over på solsida skrudde seg opp over Øygarden(den glemte pærle), mens Øyvind var på radio og sa att gjenget var nede ved Tretten. På Tretten måtte Espen ned, han fikk 63 km.
Eirik landa på Biri, 100 km, Jon på Mjøsbrua, 106 km og Øyvind strakk det lengste strået og fikk 115 km, nesten helt til Gjøvik og ny pers...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar